Etelä-Pohjanmaan yksityiset JHL ry 275

Yhdistyksemme on perustettu 19.04.1967.

Jäseniä on tällä hetkellä vähän yli 300.

Suurimmat työpaikat, joissa jäsenistömme työskentelee ovat  Kuortaneen urheiluopisto, Ammattiopisto Luovi Alavuden yksikkö, Lehtimäen erityiskansanopisto, Kivipuron Sotainvalidien sairas- ja kuntoutuskoti ja Seinäjoen keskuspesula. Näiden lisäksi jäseniämme työskentelee yksityisissä yrityksissä,  kuntien ja  valtion palveluksessa.

Yhdistyksemme päätehtävänä on jäsenistön etujen ja asemien turvaaminen, jäsenistön ammatillisesta osaamisesta huolehtiminen sekä jäsenistön työkyvyn ylläpidon vaaliminen.

Yhdistys toiminta on hyvin vilkasta. Yhdistyksemme jäseniä on osallistunut liiton talvi- ja kesäpäiville. Syyskokous on yleensä vietetty hyvästä ruuasta nauttien. Yhdistys on järjestänyt myös teatteri-iltoja, laivamatkoja sekä laskettelumatkoja. Näiden kaikkien kustannuksiin on yhdistys aina ottanut hyvin osaa.

22.11.2005 yhdistyksemme liittyi Julkisten ja hyvinvointialojen liittoon JHL:n.

18.11.2011  Etelä-Pohjanmaan yksityiset JHL 499 yhdistys lakkautettiin ja sen jäsenet siirtyivät Seinäjoen seudun JHL ry 275 jäseneksi. Samassa yhteydessä yhdistyksemme nimi muutettiin vastamaan enemmän toimialuettamme. Uudeksi nimeksi tuli Etelä-Pohjanmaan yksityiset JHL ry 275 ja kotipaikkana säilyi Seinäjoki.